لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی

این وبلاگ رو راه اندازی کردیم تا تجربیاتی را که در این چند ساله در خصوص لوازم و وسایل آرایشی و بهداشتی طبیعی بدست آورده‌ایم را در اختیار کسانی که عاشق سلامتی و زیبایی طبیعی هستند قرار دهیم.

لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی

این وبلاگ رو راه اندازی کردیم تا تجربیاتی را که در این چند ساله در خصوص لوازم و وسایل آرایشی و بهداشتی طبیعی بدست آورده‌ایم را در اختیار کسانی که عاشق سلامتی و زیبایی طبیعی هستند قرار دهیم.

خواص نمک اپسوم چیست؟ نمک اپسوم را از کجا بخریم؟

نمک اپسوم‌، نمک حمام که « سولفات منیزیم » نیز نامیده می‌شود‌، یک ترکیب شیمیایی است که از منیزیم‌، گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است. نمک اپسوم نام خود را از شهری در انگلستان به نام اپسوم گرفته است. این نمک برای اولین بار در آنجا کشف شد.
از نظر نام، نمک حمام کاملاً با نمک خوراکی متفاوت است. در واقع کلمه نمک در نمک اپسوم وجود دارد این به دلیل ساختار شیمیایی آن است.
نمک اپسوم چیست و چه تفاوتی با نمک خوراکی دارد ؟
شبیه نمک خوراکی است و اغلب در آب حمام حل می‌شود. به همین دلیل به آن " نمک حمام" نیز می‌گویند. این نمک ظاهری شبیه به نمک خوراکی دارد، اما طعم آن به طور قابل توجهی با نمک خوراکی متفاوت است.  
نمک‌ها‌ی حمام کاملا تلخ و ناخوشایند هستند. برخی از مردم هنوز نمک اپسوم را در آب حل می‌کنند و می‌نوشند. اما به دلیل طعم بد نمک اپسوم، احتمالاً هیچ کس آن را به غذای خود اضافه نمی‌کند.
صدها سال است که از این نمک برای درمان بیماری‌ها‌یی مانند یبوست‌، بی خوابی و ... استفاده می‌شود. بیشتر فواید نمک اپسوم به دلیل منیزیم موجود در آن است. منیزیم یکی از مواد معدنی است که اکثر افراد دچار کمبود آن هستند.
در اینجا به برخی از خواص نمک اپسوم برای زیبایی و سلامت اشاره می‌کنیم.
1.    درمان نقرس با نمک اپسوم رومارن
همانطور که قبلا ذکر شد‌، این نمک برای درمان دردهای التهابی بسیار مفید است.  نقرس یکی از بیماری‌ها‌ی شایعی است که به دلیل رژیم غذایی نامناسب افراد بیش از هر زمان دیگری رخ می‌دهد. این بیماری باعث تورم و درد مفاصل بدن به ویژه مفاصل انگشتان پا می‌شود. بیماری را سخت می‌کند.
یکی از روش‌ها‌ی کاربردی و مفید برای تسکین درد، استفاده از نمک اپسوم است. می‌توانید درد خود را با خیس کردن پاها یا سایر اعضای بدن در نمک اپسوم حل شده در آب تسکین دهید. این نمک در ابتدا جذب پوست می‌شود و روی مفاصل ملتهب اثر می‌گذارد. این باعث کاهش درد و درمان نقرس شد.  
2.    کاهش استرس با نمک اپسوم رومارن
یکی دیگر از کاربردهای نمک استفاده از آن به عنوان تسکین دهنده استرس است. زمانی که استرس زیادی دارید، میزان منیزیم در بدن به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.  کمبود منیزیم در بدن منجر به طولانی شدن استرس و اضطراب و همچنین اختلال در گردش خون می‌شود.
اگر به دلیل مسائل شخصی استرس دارید‌، نمک اپسوم برای شما مناسب نیست. کافی است نمک اپسوم را در یک تشت آب حل کرده و پاهای خود را در آن قرار دهید، تا جذب بدن شود. در نتیجه، منیزیم موجود در این نمک‌، میزان  منیزیم را در بدن شما افزایش می‌دهد و بدن را به حالت طبیعی باز می‌گرداند.
3.    کمک به داشتن موهای پرپشت و قوی با نمک اپسوم
همانطور که قبلا ذکر شد‌، نمک اپسوم علاوه بر خواص درمانی‌، خاصیت یین کنندگی نیز دارد.  یکی از مهمترین خواص این نمک غلیظ کردن و تقویت موم است.  این نمک با جذب و اثر بر روی ریشه مو و میزان پوست سر باعث تقویت ریشه مو می‌شود.
 به همین منظور کافی است کمی نمک را با نرم کننده مو مخلوط کنید و بگذارید حدود 25 دقیقه روی سر بماند. سپس موهای خود را بشویید.  چند بار تکرار این کار باعث تقویت ریشه مو می‌شود و خواهید دید که چگونه موهایتان پرپشت تر و حجیم تر می‌شود.
برای درخشش دادن به موهایتان با مخلوطی از آب، آب لیمو و نمک اپسوم‌، می‌توانید این مخلوط را به سر خود بمالید و پس از 24 ساعت حالت دادن به موهای خود ماساژ دهید. در نهایت ترکیب به موهای شما درخشندگی و درخشندگی و حالت زیبایی می‌بخشد. این روش‌ها‌ را می‌توان مکمل بسیار مناسبی برای تقویت و مراقبت از مو دانست.  
4.    لایه برداری پوست با نمک اپسوم رومارن
نمک اپسوم تاثیر خاصی روی پوست دارد. همانطور که گفتم نمک به سرعت از طریق پوست جذب می‌شود و روی قسمت‌ها‌ی مختلف بدن تاثیر می‌گذارد.  اگر این نمک را با روغن‌ها‌ی گیاهی مانند روغن زیتون مخلوط کنید می‌توانید از آن برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید.
ترکیب را به قسمت‌ها‌ی مختلف صورت خود بمالید و میزان پوست را به آرامی ماساژ دهید. این کار باعث تقویت سلول‌ها‌، از بین بردن سلول‌ها‌ی مرده و تحریک سلول‌ها‌ی پوست برای لایه برداری می‌شود. نمک اپسوم یکی از موثرترین مواد طبیعی در جوانسازی پوست است.  
5.    حمام نمک اپسوم رومارن
با خواص نمک اپسوم آشنا بودیم. همانطور که قبلا ذکر شد، نمک اپسوم به عنوان محلول در آب استفاده می‌شود. حمام کردن با نمک اپسوم یکی از روش‌ها‌یی است که می‌تواند تاثیرات مختلفی بر بدن شما داشته باشد.  میتونید مقداری از این نمک رو داخل وان بریزید و در آب حل کنید.  سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه کاملاً در وان حمام دراز بکشید.
به این ترتیب نمک اپسوم تمام فواید بدن شما را جذب کرده و اثرات درمانی‌، ضد استرس و زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین می‌توانید نمک اپسوم را در یک قابلمه کوچک آب حل کرده و پاهای خود را در آن قرار دهید. این عمل همچنین باعث کاهش استرس و درد در ناحیه پاهای شما می‌شود. حمام نمک اپسوم یکی از روش‌ها‌ی درمانی خاص است که توسط بسیاری از متخصصان توصیه می‌شود.  
عوارض نمک اپسوم
نمک اپسوم رومارن معمولا در حمام استفاده می‌شود‌، اما در صورت استفاده نادرست می‌تواند اثرات منفی و عوارض جانبی داشته باشد. البته توجه داشته باشید که جای نگرانی نیست و تنها در صورتی که نمک اپسوم را به صورت غذا و نوشیدنی بیش از حد معمول مصرف کنید تاثیر منفی خواهد داشت.
اول، مهم است که به یاد داشته باشید که سولفات منیزیم موجود در نمک اپسوم می‌تواند اثر کاهش دهنده ( ضد تقویت کننده) داشته باشد. بنابراین می‌توان از آن به اشتباه استفاده کرد ­ اسهال و نفخ ممکن است رخ دهد. اگر از نمک اپسوم به عنوان ملین استفاده می‌کنید‌، مقدار زیادی آب بنوشید تا هرگونه ناراحتی احتمالی معده را کاهش دهید.لازم به ذکر است که بهترین راه حل برای پیشگیری مراجعه به پزشک است.
گاهی مصرف بیشتر در صورت استفاده نامناسب از نمک اپسوم، عوارض جانبی مانند حالت تهوع‌، سردرد‌، سرگیجه و قرمزی پوست ممکن است رخ دهد. با توجه به اثرات منفی احتمالی‌، نتیجه مصرف نادرست نمک اپسوم است. اگر باردار هستید یا حساسیت خاصی دارید قبل از مصرف نمک اپسوم حتما با یک متخصص مشورت کنید تا بتوانید به راحتی از اثرات فوق العاده این نمک و آرامشی که به همراه دارد لذت ببرید.
نمک اپسوم رومارن را از کجا تهیه کنیم؟
برای برخی افراد این سوال پیش می‌آید : از کجا می‌توانم نمک اپسوم بخرم ؟  و نمک اپسوم اصلی رو از کجا میشه تهیه کرد ؟
برای خرید نمک اپسوم با کیفیت و خالص برای اهداف زیبایی و سلامتی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی رومارن به آدرس www.romaran.ir مراجعه کنید.