لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی

این وبلاگ رو راه اندازی کردیم تا تجربیاتی را که در این چند ساله در خصوص لوازم و وسایل آرایشی و بهداشتی طبیعی بدست آورده‌ایم را در اختیار کسانی که عاشق سلامتی و زیبایی طبیعی هستند قرار دهیم.

لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی

این وبلاگ رو راه اندازی کردیم تا تجربیاتی را که در این چند ساله در خصوص لوازم و وسایل آرایشی و بهداشتی طبیعی بدست آورده‌ایم را در اختیار کسانی که عاشق سلامتی و زیبایی طبیعی هستند قرار دهیم.

چرا باید به مراقبت از پوست بصورت طبیعی روی بیاوریم؟

همه ما تا حدی می‌دانیم که سموم برای ما مضر هستند. ما از خوردن سموم خودداری می کنیم، پس چرا وقتی قرار است آنها را روی پوست خود بگذاریم، اینقدر از خود راضی هستیم؟

  • چرا باید به مراقبت از پوست طبیعی روی بیاوریم؟

همه ما تا حدی می‌دانیم که سموم برای ما مضر هستند. ما از خوردن سموم خودداری می کنیم، پس چرا وقتی قرار است آنها را روی پوست خود بگذاریم، اینقدر از خود راضی هستیم؟
مردم به طور فزاینده‌ای نسبت به آنچه روی پوست خود می‌گذارند آگاه می‌شوند، زیرا بسیاری از موادی که ما به صورت موضعی استفاده می‌کنیم (بر روی پوست خود، بر خلاف موادی که در بدن ما دارند) از طریق پوست و بدن جذب  می‌شوند  . وقتی در نظر می‌گیریم که سموم موجود در بسیاری از محصولات اصلی مراقبت از پوست چقدر راحت می‌توانند در سیستم ما جذب شوند، متوجه می‌شویم که انتخاب‌های زیبایی ما چقدر می‌تواند بر سلامت و رفاه کلی ما تأثیر بگذارد.
مراقبت از پوست طبیعی می تواند تحریکات را تسکین دهد و نگرانی های پوستی را هدف قرار دهد
در حالی که هر نوع پوستی می تواند از تغییر به مراقبت از پوست طبیعی سود ببرد، محصولات طبیعی به ویژه برای افرادی که از حساسیت های پوستی رنج می برند مفید هستند. تحریکات و حساسیت های پوستی اغلب توسط عطرهای مصنوعی، الکل، پارابن ها و عوامل کف کننده مصنوعی ایجاد می شود که همگی در محصولات سنتی مراقبت از پوست رایج هستند. روی آوردن به یک روال طبیعی مراقبت از پوست، اکثریت قریب به اتفاق محرک‌های رایج را از روتین شما حذف می‌کند، خطر شعله‌ور شدن پوست را کاهش می‌دهد و برای درمان طبیعی و تسکین حساسیت‌های پوست کار می‌کند.

  • محصولات طبیعی سلامت پوست را حفظ می کنند

علاوه بر این که برای پوست های حساس و خشک عالی است، مراقبت از پوست طبیعی می تواند سلامت پوست های چرب و مستعد آکنه را نیز بهبود بخشد. بسیاری از محصولات سنتی مراقبت از پوست که به عنوان "درمان آکنه" به بازار عرضه می شوند، حاوی سولفات ها و سایر مواد شیمیایی خشن هستند که چربی طبیعی پوست را از بین می برند. آکنه خود ناشی از تولید بیش از حد روغن است که منجر به مسدود شدن منافذ می شود و سپس با باکتری عفونی می شود. این مواد شیمیایی به پوست چرب تقریباً بلافاصله احساس «پاک بودن» می‌دهند، اما کاری که این مواد شیمیایی در واقع انجام می‌دهند، از بین بردن روغن‌های طبیعی گرانبها از پوست است - یک لایه محافظ که رطوبت را مسدود می‌کند و از باکتری‌ها و رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. با پاک کردن پوست از این روغن‌ها، ممکن است روغن‌های آکنه‌زا را خشک کنیم، اما روغن‌های  مورد نیاز پوست را نیز خشک می‌کنیم. تا در سالم ترین حالت خود عمل کند. این باعث می شود تولید روغن بدن ما بیش از حد تولید شود و ما را به نقطه اول برگرداند.

  • مواد طبیعی به اندازه همتایان شیمیایی خود موثر هستند

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد مراقبت از پوست طبیعی این است که به سادگی کار نمی کند. در حالی که بسیاری تصور می کنند که مراقبت از پوست قدرتمند و "فعال" باید حاوی مواد شیمیایی خشن باشد، محصولات و مواد طبیعی می توانند به همان اندازه قوی باشند. به‌جای استفاده از مواد شیمیایی به‌عنوان مواد پرکننده، سوکین تنها در صورت لزوم از نگهدارنده‌ها برای سلامت انسان و محافظت در برابر آلودگی استفاده می‌کند. این بدان معناست که با یک روال طبیعی، می توانید مواد قوی و متمرکز را به پوست خود برسانید.
با وجود راه‌حل‌های مؤثر و در دسترس برای مراقبت از پوست که امروزه به راحتی در دسترس هستند، شاید این سؤال باید این باشد که "چرا رویکرد طبیعی‌تری را در نظر نگیریم؟"

  • چرا باید به استفاده از محصولات طببیعی و ارگانیک مراقبت از پوست طبیعی روی بیاوریم؟

همه ما می‌دانیم که سموم برای ما بدن ما مضر هستند، بخاطر همین ما از خوردن سموم خودداری می کنیم. پس چرا زمانی که از آنها بر روی پوست و موی خود استفاده می کنیم، چرا به مواد شیمیایی و سموم آنها دقت نمی کنیم!

  • مراقبت از پوست طبیعی می تواند تحریکات را تسکین دهد و نگرانی های پوستی را هدف قرار دهد

در حالی که هر نوع پوستی می تواند از تغییر به مراقبت از پوست طبیعی سود ببرد، محصولات طبیعی به ویژه برای افرادی که از حساسیت های پوستی رنج می برند مفید هستند.
در اینجا به برخی از خواص محصولات آرایشی طبیعی اشاره می‌کنیم :
۱- محصولات طبیعی سلامت پوست را حفظ می کنند
علاوه بر این که برای پوست های حساس و خشک عالی است، مراقبت از پوست طبیعی می تواند سلامت پوست های چرب و مستعد آکنه را نیز بهبود بخشد. بسیاری از محصولات سنتی مراقبت از پوست که به عنوان "درمان آکنه" به بازار عرضه می شوند، حاوی سولفات ها و سایر مواد شیمیایی خشن هستند که چربی طبیعی پوست را از بین می برند.
۲- مواد طبیعی به اندازه همتایان شیمیایی خود موثر هستند
یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد مراقبت از پوست طبیعی این است که به سادگی کار نمی کند. در حالی که بسیاری تصور می کنند که مراقبت از پوست قدرتمند و "فعال" باید حاوی مواد شیمیایی خشن باشد، محصولات و مواد طبیعی می توانند به همان اندازه قوی باشند. بنابراین با یک روال طبیعی، می توانید مواد قوی و متمرکز را به پوست خود برسانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد